Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden WickedEvents

E-mail: contact@wickedevents.nl
Website: www.wickedevents.nl


 

Artikel 1 - Definities

  1. WickedEvents: WickedEvents, gevestigd te Westmaas, KvK-nummer 97685461.
  2. Klant: degene met wie WickedEvents een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: WickedEvents en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens WickedEvents.
  2. WickedEvents en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. WickedEvents en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 Artikel 3 - Prijzen

  1. WickedEvents hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. WickedEvents mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. WickedEvents en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  4. WickedEvents mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 
  5. WickedEvents moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 
  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  7. WickedEvents zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
  8. Een consument mag de overeenkomst met WickedEvents opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn

  1. WickedEvents mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen. Bij levering van tickets voor een evenement dient 100% vooraf betaald te zijn.
  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 7 dagen na levering hebben voldaan.
  3. De betalingstermijnen die WickedEvents hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat WickedEvents aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. 
  4. WickedEvents mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 5 - Gevolgen te late betaling 

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag WickedEvents de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en  de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan WickedEvents. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag WickedEvents zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van WickedEvents op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door WickedEvents, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 6 - Herroepingsrecht 

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 
  • de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
  • het een spoedreparatie betreft
  • het weddenschappen of loterijen betreft
  • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  • het een dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd.
  1. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    • zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  2. De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar contact@wickedevents.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van WickedEvents, www.wickedevents.nl.

 

Artikel 7 - Vergoeding van bezorgkosten

  1. Het aankoopbedrag van geannuleerde tickets wordt binnen 14 dagen aan Klant terugbetaald, met inhouding van maximaal 15% retourneringskosten.
  2. De eventuele kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van WickedEvents voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Artikel 8 - Opschortingsrecht

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 9 - Verrekening

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan WickedEvents te verrekenen met een vordering op WickedEvents.

Artikel 10 - Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van WickedEvents die bij de Klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De Klant geeft op eerste verzoek van WickedEvents de polis van deze verzekeringen ter inzage.

 

Artikel 11  - Intrekking opdracht

  1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
  2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen, tenzij er sprake is van overmacht.

Artikel 12  - Klachtplicht 

  1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
  2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 13 - Garantie

  1. Wanneer de Klant en WickedEvents een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor WickedEvents enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 14 - Uitvoering van de overeenkomst 

  1. WickedEvents voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. WickedEvents mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De Klant moet ervoor zorgen dat WickedEvents op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  4. Zorgt de Klant er niet voor dat WickedEvents tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant. Ook kan de toegang tot het evenement ontzegd worden, als de Klant pas arriveert nadat het evenement reeds aangevangen is.

Artikel 15 - Informatieverstrekking door de Klant 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan WickedEvents.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert WickedEvents de betreffende bescheiden. 
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door WickedEvents redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 16 - Duur overeenkomst dienst 

  1. De overeenkomst tussen WickedEvents en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
  2. Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.

Artikel 17 - Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd 

  1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.
  2. Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 18 - Intellectueel eigendom 

  1. WickedEvents behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken. 
  2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van WickedEvents aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

Artikel 19 - Geheimhouding 

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van WickedEvents ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende WickedEvents waarvan de Klant weet of redelijker­wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan WickedEvents schade kan berokkenen.
  3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt. 
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
    • die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht 
  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 20 - Boetebeding

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan WickedEvents voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade. 
  6. WickedEvents mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

Artikel 21 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart WickedEvents tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door WickedEvents geleverde producten en/of diensten. 

Artikel 22 - Klachten

  1. De Klant moet een door WickedEvents geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant WickedEvents daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming. 
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 weken na het vaststellen van de tekortkoming WickedEvents hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat WickedEvents hierop gepast kan reageren. 
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en WickedEvents.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat WickedEvents andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 23 - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan WickedEvents.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling WickedEvents ook daadwerkelijk op tijd bereikt. 

Artikel 24 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer WickedEvents een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

Artikel 25 - Aansprakelijkheid WickedEvents

  1. WickedEvents is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer WickedEvents aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. WickedEvents is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer WickedEvents aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 26 - Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van WickedEvents vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 27 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer WickedEvents toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door WickedEvents nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat WickedEvents in verzuim is. 
  3. WickedEvents mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer WickedEvents kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 

Artikel 28 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van WickedEvents door de Klant niet aan WickedEvents kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    - computer­virussen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - vervoersproblemen
    - slechte weersomstandigheden
    - werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor WickedEvents 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat WickedEvents kan nakomen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als WickedEvents de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken. 
  5. WickedEvents hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer WickedEvents hiervan voordeel heeft. 

Artikel 29 - Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en WickedEvents de overeenkomst aanpassen. 

Artikel 30 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. WickedEvents mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag WickedEvents altijd doorvoeren. 
  3. Ingrijpende wijzigingen zal WickedEvents zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 

Artikel 31 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met WickedEvents aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van WickedEvents. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 32 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat WickedEvents bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 33 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van WickedEvents is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en WickedEvents, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 01 juli 2025.