Logo small

Ik wil geïnformeerd worden



What’s in it for me?

Deze vraag stelt iedereen zich wel eens af.
Zelfs jij 😉
Ja…jij…diegene die nu deze tekst leest.
Ook ik vraag mijzelf regelmatig af wat het mij oplevert als ik bijvoorbeeld een bepaalde dienst aanga of een bepaald product koop.
Zeker als deze dienst of product geld kost.


Soms is het beter om als bedrijf niet af te vragen “What is in it for me?”

… maar juist de vraag te stellen wat deze dienstverlening en/ of product zou kunnen betekenen voor je relaties, je klanten, je bedrijfsvoering, etc.

Zo sprak ik onlangs iemand die mij wist te vertellen dat de events die het bedrijf (waar hij voor werkt) regelmatig organiseert zo slecht zijn en dat het beter is om de organisatie uit te besteden aan een professional.

Op mijn vraag waarom dit dan niet gebeurde kreeg ik te horen dat de twee eigenaren van het bedrijf, koste wat het kost, zelf hun events wil blijven organiseren.
Ondanks het feit dat deze events niet het rendement opleveren die ze voor ogen hebben en de opkomst de laatste jaren dramatisch terugloopt.
De vraag ‘what’s in it for me’ is in dit verhaal totaal verkeerd geïnterpreteerd.

Want het gaat bij het organiseren van een event niet om jou (dat jij aan shinen bent, en in de spotlight staat), maar om de doelgroep voor wie jij het event organiseert.
De kostbare tijd die je gasten vrijmaken om deel te nemen aan jouw event, mag je niet zomaar voor lief nemen.


Tijd is kostbaar

En als dan blijkt dat het event totaal geen toegevoegde waarde heeft voor hun succes (want de gasten denken immers ook “What’s in it for me?”), dan sla je de plank behoorlijk mis.
En de volgende keer dat je beste relaties, klanten, leveranciers, etc. een uitnodiging ontvangen om je event bij te wonen, bedenken zij zich wel twee keer eer ze op jouw uitnodiging in zullen gaan.

Zoals dit verhaal zijn er legio bedrijven die eigenlijk qua kosten, kennis en roi (return on investment) beter uit zijn als ze het event uitbesteden aan een externe partij die hier wel kaas van heeft gegeten.

“Maar dat uitbesteden kost veel geld Astrid!”
Nee hoor.
En ik kom graag bij je langs om je te laten zien dat je uiteindelijk goedkoper uit bent en ook nog eens meer rendement gaat behalen dan dat je voorheen deed.

Zie je wel het belang in van een goed en professioneel georganiseerd event, maar je wilt deze toch zelf blijven organiseren (en je mist als je eerlijk durft te zijn toch de kennis)?
Geef jezelf of je medewerker(s) dan een cadeau in de vorm van een training “Events organiseren met meer rendement”, welke Claudia Alberda en ik vol passie  geven.


What’s in it for me?

Dat ik bezig kan zijn met mijn passie en dat ik ieder bedrijf (groot, klein, veel budget, weinig budget) kan helpen om een fantastisch event neer te zetten met nog meer rendement!

Logo Small